Tiedote 30.4.2014
Yh­teis­työl­lä opas­koi­ra­kou­lun hy­väk­si

Hau-Hau Champion tukee Opaskoirakoulua hankkimalla koulun oman eläinklinikan käyttöön röntgen-laitteen. Laite on tärkeä apu koirien terveydentilan seurannassa ja tehtävään sopivien opaskoirien kasvatuksessa. Yhteistyö on kolmivuotinen ja se aloitetaan tänä vuonna.

Opaskoirakoulun toimintaa tuetaan myös myyntiin tulevalla pehmo-opaskoiralla, jonka tuotoista lahjoitetaan Opaskoirakoululle yksi euro per myyty lelu. Yhteistyön aikana tullaan lisäksi seuraamaan Opaskoirakoulun Hau-Hau Champion –nimikkopennun kuulumisia syntymästä oppaaksi luovutukseen asti.

Hau-Hau Champion haluaa tukea suomalaisia koiria sekä normaalissa arjessa että niiden arvokasta panosta ihmisten auttajina. Opaskoirakoulu tekee tärkeää työtä kouluttamalla koiria avuksi sokeille ja vaikeasti heikkonäköisille.

Opaskoirakoulu on Näkövammaisten Keskusliitto ry:n alainen yksikkö ja Kansainvälisen Opaskoirakoulujen Liiton, International Guide Dog Federationin jäsen. Koulu toimii YK:n määrittelemien vammaisten oikeuksien edistäjänä tuottamalla näkövammaisille opaskoirapalveluja. Opaskoirakoulun tehtävä on kasvattaa, kouluttaa ja luovuttaa käyttöön opaskoiria sokeille ja vaikeasti heikkonäköisille.

Hau-Hau Champion on suomalaisen Prima Pet Premium Oy:n tuotemerkki, jonka valikoimaan kuuluvat koirien ruoat, herkut, lelut ja tarvikkeet. Tuotemerkki on perustettu vuonna 1955. Prima Pet Premium Oy on lemmikkieläinruokien ja –tarvikkeiden maahantuoja ja tukkuliike, joka on Suomen suurin kotimaisessa omistuksessa oleva alan yritys.

Lisätietoja:

Opaskoirakoulu
Riitta Liimatainen, johtaja, Näkövammaisten Keskusliitto ry - Yhdessä näemme enemmän
Siltaniitynkuja 1 01260 Vantaa, puh. 010 3955 901

Prima Pet Premium Oy
Timo Pärssinen, kehitys- ja markkinointijohtaja, Palmrothintie 2, 33950 Pirkkala, puh. 050 575 0010