17.5.2017
Saa­vu­tet­ta­vuus­te­ko-tun­nus­tus Ja­ni Ruus­ka­sel­le

Näkövammaisten liitto on jakanut Saavutettavuusteko-tunnustuspalkintonsa hankepäällikkö Jani Ruuskaselle Väestörekisterikeskuksesta.

Jani Ruuskanen seisoo turkoosin seinän edessä, hänellä on silmälasit, lyhyt tumma tukka ja musta paita. Hän pitelee käsissään kylttiä, jossa lukee

Jani Ruuskanen saa palkinnon vuosia kestäneestä työstä digitaalisten palveluiden saavutettavuuden edistämiseksi.

Hän on ollut mukana muun muassa Suomi.fi-hankkeessa, hankepäällikkönä valtiovarainministeriön Palveluväylä-hankkeessa ja Näkövammaisten liiton, käyttäjälähtöisen suunnittelun asiantuntija Adagen ja Yleisradion yhteisessä Saavutettavuus huomioitu -leiman ohjausryhmässä. Ruuskanen on lisäksi vuosien varrella konsultoinut näkövammaisia, jotta heidän tarpeensa huomioitaisiin, kun sähköisiä palveluita kehitetään ja toteutetaan.

Palkinto luovutettiin 17.5. Helsingin Narinkkatorilla.

Näkövammaisten liitto jakaa Saavutettavuusteko-tunnustuspalkinnon yksittäiselle ihmiselle tai organisaatiolle, joka on edistänyt toiminnallaan saavutettavuutta ja näin tukenut näkövammaisten itsenäistä elämää ja tiedonsaantia.

Saavutettavuusteko-tunnustus jaettiin nyt toisen kerran.