Rönt­gen­lai­te Opas­koi­ra­kou­lun käyt­töön

Hau-Hau Championin ja Näkövammaisten Keskusliitto ry:n Opaskoirakoulun yhteistyön tuloksena hankittu röntgenlaite Opaskoirakoulun omalle eläinklinikalle otettiin käyttöön joulukuussa. Laite on tarkoitettu koirien terveydentilan seurantaan.

Meille suurimmat hyödyt omasta röntgenlaitteistosta ovat diagnoosin teon nopeutuminen, koirien hyvinvoinnin lisääntyminen sekä taloudelliset seikat, kertoo Opaskoirakoulun johtaja Riitta Liimatainen. Eläinlääkäri voi ottaa kuvat omissa tiloissamme ilman, että potilasta tarvitsee lähettää muualle kuvattavaksi ja näin koiraa ei tarvitse kuljetella edestakaisin. Taloudellista säästöä syntyy eläinlääkärikuluissa, työajassa ja kuljetuskuluissa.

Hau-Hau Champion haluaa tukea suomalaisia koiria sekä normaalissa arjessa että niiden arvokasta panosta ihmisten auttajina. Opaskoirakoulu tekee tärkeää työtä kouluttamalla koiria avuksi sokeille ja vaikeasti heikkonäköisille. Röntgenlaitteen lisäksi Hau-Hau Champion tukee Opaskoirakoulua koirille tarkoitetulla opaskoiralelulla, jonka tuotosta lahjoitetaan koululle yksi euro per myyty lelu.

Opaskoirakoulu on Näkövammaisten Keskusliitto ry:n alainen yksikkö ja Kansainvälisen Opaskoirakoulujen Liiton, International Guide Dog Federationin jäsen. Koulu toimii YK:n määrittelemien vammaisten oikeuksien edistäjänä tuottamalla näkövammaisille opaskoirapalveluja. Opaskoirakoulun tehtävä on kasvattaa, kouluttaa ja luovuttaa käyttöön opaskoiria sokeille ja vaikeasti heikkonäköisille.

Hau-Hau Champion on suomalaisen Prima Pet Premium Oy:n tuotemerkki, jonka valikoimaan kuuluvat koirien ruoat, herkut, lelut ja tarvikkeet. Tuotemerkki on perustettu vuonna 1955 ja tulevana vuonna vietetään brändin 60-vuotisjuhlaa. Prima Pet Premium Oy on lemmikkieläinruokien ja -tarvikkeiden maahantuoja ja tukkuliike, joka on Suomen suurin kotimaisessa omistuksessa oleva alan yritys.

Lisätietoja:

Riitta Liimatainen, johtaja, Siltaniitynkuja 1 01260 Vantaa, puh. 010 3955 901

Prima Pet Premium Oy

Timo Pärssinen, kehitys- ja markkinointijohtaja, Palmrothintie 2, 33950 Pirkkala, puh. 050 575 0010