NKL:n yrit­tä­jä­pal­kin­to Har­ja­työ Mar­tin Lindk­vis­til­le

Sipoolainen Martin Lindkvist valmistaa pääasiassa harjoja ja markkinoi itse tuotteensa. Hän on kehitellyt yli 30 vuoden uransa aikana myös mallistoa. Esimerkiksi laudeharja, jonka keskimmäiset jouhet ovat muita pidemmät, on hänen suunnittelemansa. Lisäksi hän myy muiden näkövammaisten käsityöntekijöiden tuotteita verkostonsa kautta. Hän on luonut suhteita myös Ruotsiin.
Perusteluissaan Näkövammaisten Keskusliitto kiitteli Martin Lindkvistiä ennakkoluulottomaksi ja pitkäjänteiseksi yrittäjäksi, joka on oman työnsä ohessa ohjannut myös muita näkövammaisia käsityöntekijöitä. Lindkvist valmistaa pääasiassa harjoja, mutta tekee lisäksi punontatöitä rottingista ja muovipäreestä.

Näkövammaisten Keskusliiton Yrittäjäpalkinto jaettiin tänä vuonna 4. kerran. Joka toinen vuosi jaettavalla palkinnolla Keskusliitto haluaa osoittaa huomiota menestyneelle yrittäjälle sekä kannustaa uusia ja aloittavia jatkamaan. Martin Lindkvist on ensimmäinen käsityöntekijä, joka palkinnon saa.

Palkinto on suuruudeltaan 700 euroa. Siihen liittyy Jukka Jokiniemen lahjoittama kiertopokaali, johon kunkin yrittäjäpalkinnon saajan nimi kaiverretaan.
Kaksi siiliharjaa juomalasissa. Taustalla hirsiseinä.

Yrittäjäpalkinnon saajat:
  • 2004 Innojok Oy/Jukka Jokiniemi